venerdì 31 dicembre 2010

Alcuni concetti dall UX workshop @ Sapient

usable is not enough, that's why "usability analyst" is less than "information architect"
designing the user experience in bigger than the concept of usability.


oramai si da per scontato che le cose on line si possano usare.
ora l'elemento di differenziazione dai competitors e' la user experience.
From "good" to "great"!
Non si tratta solo di lanciare il messaggio, ma anche di coinvolgere le persone e farle partecipare.
Possibilmente aggiungendo un elemento di sorpresa (serendipity) e delizia. Puo' esser anche lo sconto inaspettato o qualcosa che metti nel pacco quando arriva.
(vedi l'IKEA cookbook: http://kottke.org/10/09/ikea-cookbook)

ora un prodotto deve (honey comb by Peter Morville) essere:
- findable
- credible
- accessible
- valuable
- usable
- useful
- desirable (engage the people on the emotional level. Marketing + Information Architecture balanced)

"what makes a cup?" --> information architecture defines it (holistic approach) and this is the concept of Design (that's why I like Infodesigner.)

Information IS the message


What is your job?
- usability analyst
- information architect
- cognitive analyst
- user centred designer
- GUI designer
- cat wrangler
- user researcher
- HCI expert
- UX practitioner
- user experience designer
- human factor engineer


Per "Design Comp" vogliamo dire "Design Complementaries"

Evidence Based Design: BEHAVIORS > OUTCOMES > EXPERIENCE

CONTEXTUAL DESIGN (ethnographic) dal quale deriva per esempio il MindTree UX process.

IMPORTANZA DEL BRAND: il brand e' l'experience, e' la company.

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